Członkowie tego klanu żyją w symbiozie z owadami. Owady żyją wewnątrz ciała przedstawicieli klanu i żywią się ich czakrą. W zamian za to są im posłuszne i w każdym momencie gotowe do walki. Przedstawiciele klanu znają język owadów i potrafią się z nimi porozumieć. Każdy nowo narodzony członek klanu jest ofiarowywany jako siedlisko owadów, z którym później będzie współpracował.
Specjalizacje
: Doton
Umiejętności : Kontrola Nad Robakami
Mushi Yose no Jutsu
Od razu po narodzeniu każdy członek klanu Aburame zostaje złożony w ofierze robakom , które żywią sie jego chakrą w zamian za pomoc w walce. Dzięki temu jutsu możemy sterować pewną ilością robali. Jeżeli robak znajduje się na ciele przeciwnika wysysa 1pkt. chakry co rundę.
Genin - 40 robaków
Chunin - 80 robaków
S-Jounin - 120 robaków
Jounin - 210 robaków
Sanin/Starszy Wioski/ANBU - 400 robaków
Legendarny Sanin/Kage/Lider oddziału ANBU - 700 robaków
Mędrzec 6 ścieżek / Kage wioski / Lider ANBU - 1000 robaków
Mushi Bunshin no Jutsu
Ranga:C
Chakra:50
Technika polegająca na utworzeniu klona z robaków, więc co za tym idzie potrafią ją wykonywać zaledwie członkowie z klanu Aburame. Kekkai Konchuu może atakować wroga, jednak gdy zostanie zraniony zamienia się w mnóstwo robaków.
Mushi Kabe no Jutsu
Ranga:C
Chakra: 70
Przyzywamy chmurę robaków która robi wokół nas obronny wir. Jeśli ktoś go dotknie zostanie pozbawiony połowy posiadanej chakry.
Mushi Dama
Ranga:B
Chakra: 110
Przywołujemy dużą ilość robactwa które wysysa całą chakre z przeciwnika powodując że nie jest on w stanie się ruszyć , wystarczy dobić.